Televizyonların insanların evlerinde baş köşelere yerleştirildiği zamanların üzerinden fazla zaman geçti denilemez. Ama büyük bir etki bıraktıkları kesin; her anlamda saf bir tüketim dünyası ve bu tüketimin sürekli olarak devamı.
Internet ise televizyonu tahtından etti sayılabilir. Televizyon izleme yerini internete bıraktı. Hala televizyon baş köşelerde kendine yer bulsa bile çoklu internet dünyası sayesinde saf bir televizyon izleme alışkanlığı artık yok. Televizyon izlerken, spor yaparken ve hatta çalışırken bile mobil cihazlar bireylerin yanında. Sürekli bağlantı ile beraber internet, bireylere güç ve özgürlük verirken karşılığında zamanlarını alıyor.
Televizyon insanların yayınları izlediği, sadece tüketime teşvik edildiği ve iletişimin edilgen olduğu bir dünya sunuyordu. Televizyondan bireye doğru tek taraflı bir iletişimin mümkündü, bunun sonucu olarak tüketim tek eylem olabilirdi. Internet ise yeni dünya. Televizyon dünyasından kalan tüketim duygusu internet dünyasına da sirayet etmiş durumda. İçerik oluşturmak veya interneti faydalı kullanmak yerine zaman öldürmek veya içerik tüketmek amaçlanıyor. Bunun sonucunda ise uzun bağlantı sürelerinin herhangi bir çözüme katkı sağlamadığı yeni nesil bir televizyon sistemi kurulmuş oluyor.
Bireyler günde 7 saat internette bağlantılı yaşamlar sürdürüyorlar. Internet dünyasının kişisel ve çözüm odaklı yaklaşımında, bireyler kendileri için ne istiyorlarsa bulabiliyorlar. Bu onları gücün sahibi yapmaya aday hale getiriyor fakat güç sadece tüketmek ile kazanılmıyor. İnternet dünyasında güçün gerçek sahipleri içerikler hazırlayanlar ve bunları insanlarla paylaşacak cesareti gösterenler. Internet dünyasını tüketim mecrası yerine üretim alanı haline getirmek kolay gibi görülebilir ama hiç düşünüldüğü gibi kolay değil. Bunun asıl sebebi tüketime olan alışkanlık ve hazırcılık. Tüketim dünyasının insanların zihnine yerleşmesini sağlayan ise çok tanıdık bir aktör; televizyon.
Televizyon bir şekilde bütün düşünce yapılarını tüketim bazlı hale getirmeyi başarmış bir büst olarak hala varlığını sürdürüyor ve kendisinin devamı olan sosyal medya ile beraber internet dünyasında kendisi olarak değil ama yarattığı fikir anlamında güçlenerek ilerliyor. “Tüketim” fikri kendisini “daha fazla tüketim” şeklinde revize ederek güçleniyor ve kapsamını genişletiyor.
Internet dünyası insanlara bütün bir ağın parçası olma fırsatı veriyor ve bu küresel ağ içinde tehditler olduğu gibi fırsatlar da mümkün. Fırsat kısmında milyarlarca kişiye sadece internet bağlantısı ile ulaşmak bulunuyor ki bu dünya tarihinde şimdiye kadar kimsenin sahip olamadığı bir güç. Bu durumda yapılması gereken internetin yaratıcı ve faydalı kullanımı ile beraber üretim fikrinin yerleşmesinden geçiyor. Zaman değişirken insanlık için daha kıymetli olan değerler; insanın yaratıcılığı, fikirleri, kendi kişisel sanatı ve bunun diğer insanlarla paylaşılması. Elbette paylaşmak cesaret istiyor ama hayat cesurları sever. “Korkaklık dediğimiz genellikle gafil avlanmanın bir başka adıdır, cesaret ise genellikle hazırlıklı olmaktan ibarettir.” Gregory David Roberts.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Görüş ve Düşüncelerinizi Bizimle Paylaşmayı Unutmayın.