Samsung İnovasyon Kampüsü Programı - SiberMega - Basit Yazılım ve Tasarım Eğitimleri

Popüler Yazılar

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

27/01/2023

Samsung İnovasyon Kampüsü Programı

 

Samsung’un UNDPİstanbul Teknik Üniversitesi ve Türkiye Bilişim Vakfı’yla birlikte hayata geçirdiği Samsung İnovasyon Kampüsü, nesnelerin internetinin kapsamlı şekilde ele alınacağı eğitim serisidir. Ücretsiz eğitim programına katılan öğrencilerin uluslararası geçerliliği olan sertifika alabileceği eğitim programıdır.


Evet yazılım derslerinde laboratuvar ortamı çok bir fark hissettirmese de online süreçte, elektronik parçalarla çalışmamız gereken derslerim açısından biraz sıkıntı oluşturuyordu. Geçtiğimiz dönem elektronik devreler dersinde projemizi maalesef gerçekleştiremedik. İşin donanım tarafı cazip gelmese de bilgisayar mühendisliği bölümünü her yönüyle hakkıyla tamamlamak istiyorum. Bu dönemde İnternet Tabanlı Teknolojiler dersini seçmek zorunda kalınca, mecburen buna dair bir proje geliştirme programı, eğitim arayışına girdim. Evet ders materyalleri CISCO üzerindendi ve yazın bir tanesinin eğitimini aldığımız için bildiğim şeyleri tekrar ediyor oluyorum bu ders döneminde. Ardından toptalent üzerinden staj programlarına bakarken https://toptalent.co/samsung-innovation-campus ilanına denk geldim. Başvurmaktan ne zarar gelir ki diye başvurdum. Bu süreci de program devam ettikçe seçilenlerin merakını gidermek ve bana da hatırlatıcı kalması açısından yazmaya karar verdim. Çünkü kaynak ararken youtube’da 1 tane Türkçe içerik bulabilmiştim.

Süreç Nasıl İlerliyor?

Programın ilk ekibi yılın başında yüzyüze başladıktan sonra pandemiyle beraber online sisteme geçmişler. Bizim de 2.grup olarak başladığımız bu programda tüm süreç onlinea geçmiş durumdaydı.

ADIM 1: Başvuru

Bu kısımda https://toptalent.co/samsung-innovation-campus üzerinden açılan ilanda başvuru formunu dolduruyorsunuz.

Sizin kişisel bilgilerinizi, eğitim durumunuz, yazılım, donanım gibi işlerde neler yaptığınızı öğrenmeye yönelik bir form oluyor. Bunu verilen süre zarfında doldurup, yollamanız gerekiyor.

ADIM 2: Ön Değerlendirme

Sonrasında bir teknik sınav ile sürece devam ediyorsunuz. Nesnelerin İnterneti hakkında genel bilgiler yer alıyor. Açıkçası o zaman aynı anda çalıştığım için de 1 saatlik sınavı yarım saatte yollayarak çok da yüksek olmayan bir puan elde etmiştim. Bu puanı elbette mülakat sırasında isterse karşı taraf sizinle paylaşabiliyor. Yoksa süreç zarfında mail bilgilendirmesinde olumlu/olumsuz bir dönüş alıyorsunuz.

ADIM 3: Online Mülakat

Online mülakat deneyimim daha önceden vardı ve pek de iyi sonuçlanmadığı için endişeli olduğum kısımdı. Burada Samsung HR ekibinden biri ve İTÜ’den biri size eşlik ediyor. Doldurduğunuz formu doğrulatma amaçlı bir süreç oluyor. 10 dakika içerisinde bitince ve akşama sonucunuzu öğreneceksiniz dendiği zaman biraz endişelendim. Benzer bir durumu geçtiğimiz yıl yaşadığım için olmaz diye düşünüyordum. Şartlanma vardı.

ADIM 4: Program Başlangıcı

Ardından süreciniz olumlu ise böyle bir mail ile karşılaşıyorsunuz.

SAMSUNG Innovation Campus Neler Sunuyor?

Eğitim Programı İçeriği Nasıl?

Programa Kimler Başvurabilir?

Toptalent üzerinden verilen açıklamada; tüm üniversite öğrencileri, yüksek lisans öğrencileri ve yeni mezunlar başvuru yapabilir. Seçim kriterleri;

① Temel STEM bilgisi

② Programlama bilgisi

③ Programlama deneyimi

④ Bir programa ilgi duyma

⑤ Bir kariyer hedefine sahip olma

⑥ 18–29 yaş arasında olma

yazıyor.

Program Ne Kadar Sürüyor?

Program 3 ay (12 hafta) sürmektedir. Haftaiçi ve haftasonu olmak üzere haftada 5 gün 4er saat ders görmekteyiz. Uygulamalı projelerimizi hayata geçirebilmemiz için Rasberry Pi kiti temin edilmektedir. Online süreçten dolayı evlerimize bu kitler kargolandı.


Okuduğunuz için teşekkür ederim, bir sonraki yazımda görüşmek üzere :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüş ve Düşüncelerinizi Bizimle Paylaşmayı Unutmayın.

Post Top Ad

Responsive Ads Here