Excel Deneyimi - SiberMega - Basit Yazılım ve Tasarım Eğitimleri

Popüler Yazılar

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

03/08/2022

Excel Deneyimi

 

Excel deyince birçoğumuzun aklına “Yapamıyorum, olmuyor, Excel benlik değil” dediğinizi duyar gibiyim. Tüm tepkilerin sebebi aslında ön yargılarımızdır. Ön yargıyla yanaşarak kendimizi korkutuyoruz ve bu da önümüze büyük bir engel oluyor. Önümüze engel olunca yetkinliklerimizin gelişmemesine neden oluyor. Yetkin Gençler Excel eğitimi sonrasında Excel’in hayatımızdaki önemini çok iyi anladım. Bu yazımda Excel ön yargımı nasıl kırdığımı, nasıl iyi bir Excel kullanıcısı olduğumu ve bazı kısayollardan bahsedeceğim.

Excel Deneyimim

Excel’i üniversite 1. sınıfta gördüğüm için bildiğimi sanıyordum. YetGen 2021’e dahil olunca Excel eğitimini gördüm ve bana tekrar olacağını düşünüyordum ama öyle olmadı. Excel’i tam anlamıyla bilmediğimi ve hafife aldığımı anladım. Erhan hocamız bize her zaman “Excel bir programlama dilidir” dedi ve cidden öyle olduğunu çok iyi anladım. Bazen kendimi Excel’de kod yazar gibi hissettim.

Vaka dosyaları bize atıldığı zaman biraz inceledim anlamakta zorlanacağımı düşündüm ve Solver, Goal Seak gibi terimleri ilk kez duymuştum. Yine biraz ön yargılı davrandım. Ama derste Tutku liderimiz ve Erhan hocamızın anlatımıyla vakaların mantığını anlamamı sağladı. Her vakadan sonra Google Meet üzerinde Sezer, Yağmur ve Hasan liderimizin vakaları anlatımıyla ve kendimiz uygulamaya başlayınca daha iyi pekiştiğini anlamaya başladım. Her oturumda özenli bir şekilde bilmediğim kavramları not aldım. Vakaları 2 kez dinleyince ister istemez oturmaya başladı.

2 günlük büyük bir Excel şöleni bittikten sonra kendim vakaları tekrar etmeye ve verilen görevleri tamamlamaya başladım. Aynı vakaları tekrardan çözünce anladım ki Excel zor değil bize böyle bir Excel anlatılmamış. Üniversitede gördüğümüz Excel’in çok temel olduğunu anlamış oldum.

Excel ara ara tekrar isteyen ve pratik yapmayı önemsiyor. Tekrar etmeyince ister istemez unutuluyor. Bu yüzden Excel’i iyi öğrenmenin yanında bol pratik yaparsak iyi bir şekilde oturacağını düşünüyorum.

YetGen’de olduğu gibi bir anlatım bulamayacak olsam da Excel öğrenmeye LinkedIn Learning ve Udemy üzerinden devam edeceğim.

Excel Kısayolları

Excel’de iyi bir kullanıcı olmak istiyorsanız öncelikle az mouse kullanmak gerekiyor. Excel’de iyi bir klavye kullanıyorsanız o kadar iyi bir Excel kullanıcısı olduğunuz anlamına gelir. Aşağıda anlatacağım kısayollar Excel’in İngilizce versiyonu için geçerlidir.

Excel’de en çok Ctrl, Shift, Alt ve yön tuşlarını kullanıyoruz.

Ctrl+N : Yeni bir excel kitabı açar..

Ctrl+ X : Hücre/hücreleri kesmeyi sağlar.

Ctrl+ C : Hücre/hücreleri kopyalamayı sağlar.

Ctrl+ V : Hücre/hücreleri yapıştırmayı sağlar.

Delete : Hücre/Hücreleri silmeyi sağlar.

Ctrl+Z: Geri almayı sağlar.

Ctrl + Shift + Yön Tuşları : Veri üzerine gelip en alt, en sağ, en sol ya da en üst hücreye tıklayarak kullanıldığında tüm dolu hücreleri seçmemizi sağlar.

Ctrl + Shift + Yön Tuşları Kullanımı

F4: Formül yazarken hücre sabitlemeyi sağlar.

F4 kullanımı

Ctrl+S : Excel dosyasını kaydetmeyi sağlar.

Karşımıza bazen engeller çıkıyor ama eğer inanırsak başaramayacağımız bir şey olmadığını düşünmüyorum. “Yapamıyorum, olmuyor, beceriksizim” yerine “Ben Excel’i gerçekten öğrenmek istiyor muyum?” sorusuna cevap ararsak daha hızlı yol alacağına inanıyorum.

Bu yazımda Excel deneyimimi ve bazı kısayolları anlatmaya çalıştım. Umarım sizlere yardımcı olmuştur. Hiçbir zaman pes etme. Kendine güvenirsen her şeyi yapabileceğini unutma. Bol pratik yapmak çok etkili olacaktır.

Sevgiyle ve Excel ile kalmaya devam edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüş ve Düşüncelerinizi Bizimle Paylaşmayı Unutmayın.

Post Top Ad

Responsive Ads Here