STRUCT & CLASS - SiberMega - Basit Yazılım ve Tasarım Eğitimleri

Popüler Yazılar

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

06/04/2023

STRUCT & CLASS

 

Yazımın devamında yer yer:
Class --> Sınıf
Struct --> Yapı
olarak isimlendirilecektir.

TANIMLAR

  • Yapılar, varsayılan bir constructor (kurucu metot) veya bir yıkıcıya sahip olamaz.
  • Yapılar değer türleridir ve atamada kopyalanır.
  • Yapılar değer türleridir, sınıflar ise referans türleridir.
  • Yapılar, “new” operatörü kullanılmadan başlatılabilir.
  • Bir yapı, başka bir yapı veya sınıftan miras alamaz (inheritence)ve bir sınıfın temeli olamaz.
  • Struct bir temel sınıf olamaz. Bu nedenle, Struct türleri soyutlanamaz (abstraction) ve her zaman örtük olarak mühürlenir (sealed).
  • Soyut ve mühürlü değiştiricilere izin verilmez ve yapı üyesi korunamaz veya dahili olarak korunamaz.
  • Bir yapıdaki işlev üyeleri soyut (abstract) veya sanal (virtual) olamaz
  • Bir yapı, arayüzleri (interface) implement edebilir.
  • Bir yapı, null yapılabilir bir tür olarak kullanılabilir ve bir boş değer atanabilir.

struct MyStruct{
public:
int x,y;
DoSomething(int x, int y)
{
this.x = x;
this.y = y;
}
}
MyStruct myStruct1;
myStruct1.DoSomething(15,15);
MyStruct myStruct2;
myStruct2.DoSomething(mySturct1.x, myStruct1.y);
myStruct1.x = 100;std:: cout << myStruct2.x;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüş ve Düşüncelerinizi Bizimle Paylaşmayı Unutmayın.

Post Top Ad

Responsive Ads Here