B
Adreslenebilir varlıklar en kaba tabiriyle her yerden çağırılabilecek adres oluşturur. Varlık her nerede bulunursa bulunsun (yerelde veya uzakta) sistem onu ve bağımlılıklarını buluyor ve ardından geri döndürüyor.
Özetle adreslenebilir varlıklklar temel olarak içerik yönetimini daha verimli hale getirmeyi hedefler diyebiliriz.
Varlık dediğimiz şeyler; Textures, Audio Clips, Animations…
A
Bir nesneyi sahnede oluşturabilmek için script’imizin içerisinde bir referans oluşturup bunu biz istediğimiz zaman Instantiate metodu ile çağıracağımızı düşünelim.
Sahne açıldığı anda o obje henüz yaratılmadı, fakat o obje için cihazımız hafızasında yerini ayırdı. O an oyunumuz içerisinde farklı şeyler için kullanabileceğimiz cihaz hafızasını gereksiz bir işgaliyete maruz bıraktık.
Hatta diyelim ki o objeyi oyunumuz boyunca hiç oluşturma gereksinimi duymadık, bu senaryonun gerçekleşmesi durumunda da yine oyun boyunca hafızada gereksiz bir maliyet oluşturmuş olduk.
İşte adreslenebilir varlıklar tam olarak burada devreye giriyor. Biz yaratmak istediğimiz varlığın maliyetini sadece “ihtiyacımız” olması durumunda karşılamamız gerekiyor.
Örnek Vakti:
İlk olarak Addressables paketini Package Manager’dan indirerek başlayalım.
Paketi yükledikten sonra birazdan anlatımını yapacağım Prefab oluşturmak gibi örneklere “Samples” kısmındaki scriptlerden ulaşabilirsiniz. Fakat ben biraz daha kişiselleştirmiş bir örnek oluşturacağım.
Paketi yükledikten sonra “Window > Asset Management > Addressables > Groups” adımlarını takip edin.
Karşınıza çıkan pencerede yeni bir Addressables Settings oluşturun.
Addressable Setting içerisinde pencereye sağ tıklayarak yeni bir grup oluşturup yönetiminizi ayrı gruplar içerisinde yapabilirsiniz, fakat bi bu içerikte sadece “Default Local Group” kullanacağız.
Şimdi ise herhangi bir prefab oluşturup bu prefab’ı Inspector penceresinde görüntüleyin. Artık prefab’ınızın “tag” kısmının hemen altında bir toggle button göreceksiniz. Korkmayın, tıklayın :)
Tebrikler! artık prefab’ınızın bir adresi var. (Bu adresi hemen toggle button’un yanında beliren alandan değiştirebilirsiniz)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Görüş ve Düşüncelerinizi Bizimle Paylaşmayı Unutmayın.