Ana sayfa tasarımında doğru bilinen yanlışlar
Kullanıcı karşılama sayfaları olan ana sayfalar, her zaman diğer sayfalara göre daha dikkat çekici ve üzerine daha fazla zaman harcanan sayfalar olmuştur. Peki harcanan zamana eşdeğer kalitede bir ana sayfa tasarımı yapılıyor mu diye sorarsanız, bu sorunun yanıtının olumsuz olmasına neden olan ve doğru bilinen yanlışları şöyle sıralayabilirim:
Güzel görünen bir ana sayfa her şeyi çözer!
Kullanıcının sevmediği bir ana sayfa tasarımı tabii ki olumsuz sonuçlar doğuracaktır fakat ana sayfanın güzel görünen bir arayüze sahip olması da tek başına yeterli değildir. Aksine, öncelik, belirlenen hedefler olmadır. İşe, kullanıcıya yapmasını istediğiniz görevler tanımlayarak başlamalısınız.
Ana sayfa, şu soruya cevap verebilmelidir:
Ziyaretçilerinizin, ana sayfayı gördükten sonra yapmalarını istediğiniz ilk şey nedir?
Ana sayfanın bir hedefi, görevi olduktan sonra da, bu görevleri ilgi çekici kılmak ve ön planda tutmak için görselliği etkili bir şekilde kullanmak yerinde olacaktır.
Ana sayfa herkes içindir ve kullanıcı aradığı her şeyi bulmalıdır!
Aslında genel yanılgı tam olarak şöyle: Siteyi kimin ziyaret ettiği önemli olmaksızın, ana sayfayı açan herkes aradığını bulmalıdır! Ziyaretçilerin ne için sitenizde bulunduğu belliyken, onlara aradıklarının dışında fazladan içerik sunmak gereksiz bilgi vermekten öteye geçmeyecektir. İlk maddede bahsettiğim temel hedefin dışında ne kadar az içeriğe yer verirseniz, o kadar anlaşılır olursunuz. Sanırım twitter bunu için güzel bir örnek olacaktır:
Ana sayfada slider olmalıdır!
Slider kulanımının, çok popüler olan, hemen hemen her sitede görebileceğimiz ve biraz da tembel bir çözüm olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır.
Ancak veriler doğrultusunda, slider kullanımının, kullanıcının dikkatini dağıttığını ve içerik anlatımına olumlu bir etkisi olmadığını söyleyebiliriz. WiderFunnel’dan Chris Goward, Rotating Offers — the Scourge of Home Page Design postunda şöyle diyor:
‘Slider’ı çok kez test ettik ve ana sayfa içeriğini sunmanın iyi bir yolu olmadığını gördük.’
Sonuç olarak bu konudaki tek çözüm; slider kullanmamak.
Şirket haberleri ana sayfada duyurulmalıdır!
Sanırım sitenizi ziyaret eden kullanıcıların en az ilgisini çekecek konu budur. Çünkü kullanıcılar, şirketinizde ne olup bittiğiyle değil, kendileri için yeni bir şeyler olup olmadığıyla ilgilenecektir. Yani şirket içindeki değişiklikler onlar için bir anlam ifade etmeyecektir.
Ana sayfa tüm cihazlarda aynı olmalıdır!
Genellikle, desktop için yapılan tasarım diğer cihazlar için arayüz açısından uyarlanır. Ancak diğer cihazlara uyarlanması gereken tek şey arayüz değil aynı zamanda içerik de olmalıdır. Çünkü, desktop’tan sitenizi ziyaret eden kullanıcıyla, telefonundan sitenizi ziyaret eden kişi aynı amacı taşımıyor olabilir.
Örneğin bir otel rezervasyon sitesini ziyaret eden kullanıcı, otelin fotoğraflarını görmek ve rezervasyon yapmak için siteyi desktop’tan ziyaret ederken, rezervasyon sonrası otele giderken, otelin adres ve telefon bilgilerine ulaşmak için telefonunu kullanabilir.
Sonuç olarak, ilk intiba sadece günlük hayatta değil, aynı zamanda kullanıcıları etkilemek için web sitelerinde de geçerlidir diyerek noktayı koyuyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Görüş ve Düşüncelerinizi Bizimle Paylaşmayı Unutmayın.