Windows 11 Nasıl Kurulur? | Windows 10’dan Windows 11’e İşletim Sistemine Yükseltme Nasıl Yapılır? - SiberMega - Basit Yazılım ve Tasarım Eğitimleri

Popüler Yazılar

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

06/10/2021

Windows 11 Nasıl Kurulur? | Windows 10’dan Windows 11’e İşletim Sistemine Yükseltme Nasıl Yapılır?

Windows 11 işletim sistemi resmi olarak yayınlandı. Sizde benim gibi Windows 10 işletim sistemi kullanıyorsanız şimdi sizde hızlı bir şekilde ve tamamen ücretsiz bir şekilde Windows 11’e işletim sistemine geçiş yapabilirsiniz. Bu makalede sizlere kendi deneyimlediğim yoldan Windows 10 işletim sistemi kurulu olan bilgisayarımı nasıl Windows 11’e yükselttiğimi anlatacağım.

Windows 11 Nasıl Kurulur? Windows 10’dan Windows 11’e İşletim Sistemine Yükseltme Nasıl Yapılır?

Windows 11 Yükseltme Sayfası

Windows 11 işletim sistemi yükseltme sayfasına bakıldığında aşağıda ki gibi bir ekran bizi karşılayacak. Çıkan  ekranda şayet Windows 10 işletim sistemini kullanıcıysanız sizi otomatik yükseltmeyi yönetecek bir hızlı kurulum paketi ve indirilebilir ISO paketleri karşılayacaktır. Ben bu seçenekler arasından hızlı  kurulum paketi başlatıcısını bilgisayarıma indirerek Windows 11'e yükseltme işlemini yaptım.

Windows 11 Yükseltme Sayfası

https://www.microsoft.com/tr-tr/windows/windows-11

Windows 11 işletim sistemine bilgisayarınızı yükseltme için bu linki ziyaret edin. Zaman içinde paylaşmış olduğum linkler değişebilir. Bu yüzden bu linke ulaşabilmek için “Windows 11 yükseltme” şeklinde google amcada arama yapabilirsiniz.

 

https://www.microsoft.com/tr-tr/software-download/windows11

Şayet bir üstte paylaştığım linkten ulaşamazsınız indirme sayfasına bu linkten de deneyebilirsiniz. “Windows 11 İşletim Sistemine Yükleme Yardımcısı” ve “Windows 11 Yükleme Medyası Oluşturma (ISO)” bağlantılarını sayfada bulabileceksiniz.

Windows 11 Yükseltme Sayfası

Windows 11 İşletim Sistemine Yükseltme Koşulları ve Uyarılar


İşlemlere başlamadan önce, aşağıdaki koşulların sizin için geçerli olup olmadığını kontrol edin:

  • Windows 10 işletim sistemi "home veya pro" sürümlerinden birisinin lisansına sahip olmanız gerekir.

  • Yükleme Yardımcısı yazılımını çalıştırabilmek için PC’nizde Windows 10 2004 sürümünün yada daha güncel bir sürümünün yüklü olması gerekir.

  • Yükseltme gereksinimleri için PC’nizin Windows 11 cihaz özelliklerini karşılaması gerekir. Bazı yeni özellikler ek donanım ihtiyacı gerektirebilir. Bunun yanında, güncelleştirilmiş sürücüler ve donanım uyumluluğu konusunda bilgi almak adına PC üreticinizin web sitesini incelemenizi öneririm.

  • Bilgisayarınızda yer alan depolama biriminde Windows 11 işletim sistemini indirmek için 9 GB boş disk alanı olmalıdır.

PC Healts at a Glance (Windows 11 İşletim Sistemi Yükseltme Kontrolcüsü)

Windows 11 İşletim Sistemi Yükleme Yardımcısı’nı indirip çalıştırdığınızda öncelikle sizin bilgisayarınızın Windows 11 yükleme gereksinimlerini karşılayıp karşılamadığını görmeniz için aşağıda paylaştığım görseldeki Pc Health at a glance isimli yazılımı yüklemeniz ve kontrol işlemlerini yapmanız istenir. Kontrol başarıyla sonuçlandıktan sonra kuruluma rahat bir şekilde başlayabilirsiniz.

PC Healts at a Glance (Windows 11 İşletim Sistemi Yükseltme Kontrolcüsü)

Windows 11 Nasıl İndirilir ve Yüklenir?

Windows 11 Update Aracı İle Yükleme:

  • Bilgisayarınızı açın ve "Başlat" butonuna tıklayın.

  • Daha sonra "Ayarlar" butonuna tıklayın.

  • Açılan sayfadan "Güncelleştirme ve Güvenlik" seçeneğine tıklayın.

  • Sol tarafta yer alan menüde "Windows Update" menüsünü bulunduğunuzu teyit edin.

  • Bilgisayarınız şayet destekliyorsa, önünüzdeki ekranda Windows 11 işletim sisteminin indirilebileceğini göreceksiniz. Sisteminiz şayet desteklemiyorsa, "Bu bilgisayar şu anda Windows 11 için olan tüm sistem gereksinimlerini karşılamıyor." tarzında uyarı alırsınız.

  • İndirme işlemlerini başarı ile yaptıktan sonra Windows 10 sitem güncellemesi yapıyor gibi yönergeleri takip edin ve Windows 11 işletim sistemine yükseltmeyi gerçekleştirin.

Windows 11 Temiz Kurulum:

  • Bağlantıyı kullanarak Microsoft şirketinin çıkardığı Windows 11 işletim sistemini indirmek için oluşturduğu internet sitesine erişin.

  • "Windows 11 Yükleme Medyası Oluşturma" isimli başlığın altında yer alan "Hemen indirin" butonuna tıklayın.

  • Microsoft'un Windows 10'da kullandığı işletim sistemi indirme yardımcısını karşınıza  (Microsoft Creation Tool) gelecektir.

  • Uygulama içerisinde adım adım hızlı bir şekilde  ilerleyerek bilgisayarınız ile uyumlu Windows 11'i indirmeye başlayın.

  • İndirdiğiniz ISO dosyasını Rufus gibi uygulamalar aracılığıyla bir USB belleğe yükleyin. (Dilerseniz bu dosyaları doğrudan DVD'ye de yazdırabilirsiniz.)

  • Sisteminizi açarken USB bellek ya da Windows 11'i yüklediğiniz DVD üzerinden boot yapın.

  • Microsoft'un yükleme talimatlarını takip edin ve Windows 11 işletim sistemi kullanılmaya hazır olacaktır.

Windows 11 işletim sistemi yükseltme dosyaları indirilme işlemi tamamlandıktan sonra şayet manuel yüklemeyi onaylamazsanız "kurulum yöneticisi" yaklaşık 30 dakikalık bir sayaç başlatıyor. Bu sayaç dolduğunda ise bilgisayarınız yeniden başlatılarak kurulum otomatik başlatılıyor. (Windows 10 işletim sistemine bilgisayarı yükseltirken karşıma çıkan aynı adımlar)

Kurulum aşamasında bilgisayarınız otomatik bir şekilde bir kaç kez yeniden başlatıyor. Tüm bu işlemlerin ortalama süresi bir buçuk saat civarında sürdü.


Windows 11 Yükseltme Sonucu Görüşlerim

Windows 11 Nasıl Kurulur? Windows 10’dan Windows 11’e İşletim Sistemine Yükseltme Nasıl Yapılır?

Windows 10 işletim sisteminden Windows 11 işletim sistemine yükseltmeyi hiç bir sorun ile karşılaşmadan yaptım. Bilgisayarımda yüklü olan dosyalarımda, programlarında herhangi bir sorunla veya uyumsuzluk problemi ile karşılaşmadım. Yaklaşık bir buçuk saatlik bir sürede kurulum işlemi gerçekleşti. Bu süreç boyunca tüm kurulum işlemleri otomatik olarak gerçekleştirildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüş ve Düşüncelerinizi Bizimle Paylaşmayı Unutmayın.

Post Top Ad

Responsive Ads Here