S.O.L.I.D. - SiberMega - Basit Yazılım ve Tasarım Eğitimleri

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

06/04/2023

S.O.L.I.D.

Responsive Ads Here

 1*caTGYc3o9qik5uoqSYnizg

1*R17tQdTma2T6JfKjXeNL9w
Robert Cecil Martin (Uncle Bob)
1*3QhQdI6mc1vY-6rCUKmOJg

Nedir bu S.O.L.I.D?

1*p1eunEWolPlczLbDnQVQTw

1- SINGLE RESPONSIBILITY PRINCIPLE (SRP):

Örneğin bir oyun geliştiricisi olduğunuzu düşünelim ve geliştrimekte olduğunuz oyununuzda karakteriniz için bir sınıf oluşturduğunuzu varsayalım.
Bu karakter sınıfınız sadece karakterinize ait özellikleri, karakterinizin hareketlerini, etkileşimlerini içermelidir. Hatta duruma göre bunları da ayrıştırmanızda fayda olabileceğini göz önünde bulundurabilirsiniz.

1*7lVSIEk2KKbSgSKIK4qpaw

2- OPEN / CLOSED PRINCIPLE (OCP):

1*oQK_uTHLeTkuw-9MxQR4zQ
Örneğin bir Shooter oyun geliştirdiğinizi düşünün. Bu prensibi takip edebilmeniz için öncelikle bir “Silah” sınıfı oluşturmanız gerekecektir.
Bu sınıfın içerisinde ihtiyacınıza göre silah için gereken özellikleri belirleyebilrisiniz. Bu özelliklere örnek olarak “Hasar, Menzil, Ateş Hızı” verilebilir.

3- LISKOV SUBSTITUTION PRINCIPLE (LSP):

1*tH1ezU58zvYR7p9TrSE8Ig
picture by. Ugonna Thelma

4- INTERFACE SEGREGATION PRINCIPLE (ISP):

4- DEPENDENCY INVERSION PRINCIPLE (ISP):

1*wrqoAaog1AFxVYi67aNbAQ
picture by. Ugonna Thelma

ÖZET

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüş ve Düşüncelerinizi Bizimle Paylaşmayı Unutmayın.

Post Top Ad