S.O.L.I.D. - SiberMega - Basit Yazılım ve Tasarım Eğitimleri

Popüler Yazılar

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

06/04/2023

S.O.L.I.D.

 

Robert Cecil Martin (Uncle Bob)
Robert Cecil Martin (Uncle Bob)

Nedir bu S.O.L.I.D?

1- SINGLE RESPONSIBILITY PRINCIPLE (SRP):

Örneğin bir oyun geliştiricisi olduğunuzu düşünelim ve geliştrimekte olduğunuz oyununuzda karakteriniz için bir sınıf oluşturduğunuzu varsayalım.
Bu karakter sınıfınız sadece karakterinize ait özellikleri, karakterinizin hareketlerini, etkileşimlerini içermelidir. Hatta duruma göre bunları da ayrıştırmanızda fayda olabileceğini göz önünde bulundurabilirsiniz.

2- OPEN / CLOSED PRINCIPLE (OCP):

Örneğin bir Shooter oyun geliştirdiğinizi düşünün. Bu prensibi takip edebilmeniz için öncelikle bir “Silah” sınıfı oluşturmanız gerekecektir.
Bu sınıfın içerisinde ihtiyacınıza göre silah için gereken özellikleri belirleyebilrisiniz. Bu özelliklere örnek olarak “Hasar, Menzil, Ateş Hızı” verilebilir.

3- LISKOV SUBSTITUTION PRINCIPLE (LSP):

picture by. Ugonna Thelma

4- INTERFACE SEGREGATION PRINCIPLE (ISP):

4- DEPENDENCY INVERSION PRINCIPLE (ISP):

picture by. Ugonna Thelma

ÖZET

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüş ve Düşüncelerinizi Bizimle Paylaşmayı Unutmayın.

Post Top Ad

Responsive Ads Here