Çoğumuz yeterince zaman bulamamaktan şikayet ediyoruz. Keşke gün 25 saat olsa diyenlerimiz de oluyor. Ancak bazı insanlara baktığımızda işlerine, hobilerine, sevdiklerine zaman ayırabiliyorlar. Peki bu insanların sırları ne. Bu yazı serisinde bunları anlatmaya çalışacağım. Bazı insanlar doğuştan gelen bir yetenekle zamanlarını iyi kullanabiliyor olabilirler, ancak bilinçli bir çabayla bizler de bunu yapabiliriz.
Zamanı yönetmek yapılacak işler listesi çıkarmak, gerektiğinde hayır demekten çok öte bir şeydir. Öz değerlendirme, planlama ve sürekli disiplin ve iyileşme gerektiren bir beceridir.
İnternetten arama yaptığınızda bu konuda çok sayıda yazı bulunabilmektedir. Alt alta yazılmış yapılması/yapılmaması gereken maddeler sıralanmaktadır. Gerçekte düşünsek bir çoğunu kendimizde bulabiliriz. Fakat kendi adıma hangi meslek veya yaş grubunda olursak olalım hepimizin ortak sorunu olduğu için bu konunun çok ayrıntılı incelenmesi taraftarıyım.
Bu konularda da tartışmasız lider Harvard Bussiness School olduğu için yazılarımda ağırlıklı olarak onların kaynaklarını kullanacağım.
Yaptığımız Şeyleri Niçin Yapıyoruz?
- Zamanınızı gerçekten istediğiniz şeyleri başarmak için mi kullanıyorsunuz?
- Yerinizde mi sayıyorsunuz?
- Tam da kontrol edemediğiniz bir şekilde mi ilerliyorsunuz?
Büyük Resme Strtejik Gözle Bakın
Zamanı iyi kullanmak demek, zamanınız nasıl geçirdiğinize stratejik bir gözle bakmak demektir. Zamanınızı doğru yerlerde-en önem verdiğiniz şeylerle-geçirdiğinizden emin olmak demektir. Örneğin yeni bir beceri edinmek için: kitap (veya elkitabı) okumak mı, kurs mu almak daha avantajlı.
Bir sonraki yazımda “zaman nasıl denetlenir” konusunu ele alacağım.
Kaynak
Harvard Business School Press, Zaman Yönetimi, 2006
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Görüş ve Düşüncelerinizi Bizimle Paylaşmayı Unutmayın.